Invitație la sănătate – Sky Run 2014

Zanzibar – Partea a III-a

Vacanță în Zanzibar – partea a II-a

Partea I

Deși a fost o noapte zbuciumată, în care am dormit cel mult două ore, am destul de multă energie. Sunt prima care s-a trezit, așa că mi-am găsit un loc pe terasă și savurez un ceai de scorțișoară, bucurându-mă de răcoarea dimineții…

Micul dejun a fost foarte simplu și ușor: fructe (banană, pepene, ananas) și omletă.
Astăzi este ziua în care ne vom plimba pe plajă cu bicicletele, vom merge la Blue Lagoon și vom face snorkeling. Mă întrebam cum poți oare să mergi cu bicicleta pe nisip, și poate vă întrebați și voi. Ei bine, nisipul este atât de fin încât la retragerea apei se întărește atât de mult și roata bicicletei nu se împotmolește. 20 de biciclete ne așteptau să ne conducă spre Blue Lagoon, la 7 km. distanță.

Am făcut cunoștință cu soarele foarte puternic, mult prea puternic! Dar de asta aveam să ne dăm seama abia a doua zi, când pielea avea să fie mai roșie decât cleștii unui homar.
Gata cu pedalatul, ajungem la locul în care ne așteaptă “ambarcațiunea” ce ne va duce la Blue Lagoon, locul cu apă limpede în care se strâng mii de pești de toate culorile, cu corali imenși ce se văd pe fundul apei. Pentru următoarele 3 ore suntem cu capul sub apă și ochelarii la ochi, urmărim peștii și îi atragem spre noi dându-le pâine.

Am fost surprinși când ne-am întors la mal: băieții care au rămas să aibă grijă de biciclete, ne așteptau cu nuci de cocos. Le-am băut cu mare poftă, 2.500 de silingi bucata (5 lei), proaspăt culese și desfăcute pe loc.

Drumul de întoarcere l-am parcurs pe șosea, o șosea destul de pustie, trecea o mașină la 10 minute, lucru care mă cam înspăimânta la un moment dat când grupul se cam împrăștiase…
Dar totul a fost în regulă, ne-am reunit și am  oprit la un soi de ”bar” care părea că fusese închis și se deschisese special pentru noi: 3 lăzi de bere rece, câteva scaune și o rogojină întinsă pe jos pentru restul musafirilor și celebra melodie tradițională – Jambo Bwana – cântată în cor. La intrarea în bar ne așteptau copilașii care de obicei primesc dulciuri de la turiști; și noi eram pregătiți cu ceva bunătăți pentru ei.

În ziua următoare am vizitat o pădure de mangrove – copaci care cresc în apă sărată în zone tropicale și subtropicale, un mediu propice pentru dezvoltarea coloniilor de crabi.
Apoi, am făcut turul unei ferme de mirodenii (Spice Tour). Turmeric, coriandru, lemon grass, nucșoară, scorțișoară, piper, cardamon, chimen, vanilie, cuișoare, hena, star fruit, ananas – pe toate le-am văzut crescând în mediul lor natural.