Hiking spre fiordul norvegian

July 29, 2018

O saptamana in Singapore

Am facut o mica pauza de la postarile pe blog pentru ca am fost super-super aglomerata, insa nu am facut si pauza de la vacante. In articolele urmatoare o sa povestesc cea mai lunga vacanta pe care am avut-o vreodata – 15 zile 😀
Este o seara de Februarie, ora 23 si ne imbarcam pe zborul catre Singapore, cu escala in Doha. Timpul trece repede pentru ca reusesc sa dorm destul de mult. Sunt impresionata de conditiile de zbor de pe aeronava Qatar Airways, spatiu suficient pentru picioare, muzica, filme si documentare pe ecranul fiecarui pasager, iar catering-ul la bord a fost destul de bun si bogat caloric. O sa ii tin minte pentru urmatoarele zboruri lungi. Escala este de 2 ore, dar trec si acestea foarte repede cat ne plimbam prin aeroportul din Doha, despre care se spune ca ar trebui sa fie unul impresionant. Daca automatele de unde poti cumpara lingouri de aur vi se pare ceva impresionant, atunci este. 😀
Fast forward, ajungem in Singapore si luam bilete pentru fast shuttle – un mini bus ce ne va duce pana in fata hotelului. Suntem cazati intr-un hotel cu 30 de etaje, la etajul 22, iar in jur sunt alti zgarie-nori impozanti. In seara asta am decis sa dormim si sa intram pe noul fus orar, chiar daca pentru noi era de fapt ora 16.
Dupa un somn super confortabil, am plecat pe jos spre cartierul Little India in cautare de nuci de cocos. Am aflat ca cele thailandeze sunt mai mici si mai dulci, iar cele Malaeziene sunt mai mari bogate in apa, dar nu sunt dulci. Deci, mie imi plac cele thailandeze, clar!

E o senzatie destul de ciudata, ieri am plecat de la 0 grade, zapada si umezeala, iar astazi suntem la 30 de grade, soare puternic si cu haine de vara. Dar cred ca nu o sa imi ia mai mult de 2 ore sa ma obisnuiesc 😊) Little India este un cartier cu restaurante, magazine si tarabe ale indienilor. Ma uit mirata la plantele / fructele si legumele pe care le vad pe tarabe si incerc sa imi dau seama daca as putea sa recunosc o parte din ele si mai ales la ce se folosesc. Am luat niste mango foarte copt, snake fruit si pepene. Am cautat un restaurant pe Trip Advisor si am ales sa mancam la Banana Leaf – am luat un orez cu curry servit pe frunza de banana. Restaurantul este plin de indieni, iar cei de langa masa noastra mananca curry-ul cu mana. Parca nu prea indraznesc sa fac si eu asta, cel putin nu din prima, asa ca ma folosesc de sfanta furculita.
Next stop – cel mai cunoscut loc din Singapore, Gardens by the Bay. Ca orice loc super turistic, si acesta este aglomerat dar nu atat de mult cat sa ii strice farmecul. Este drept ca totul arata minunat, curat, organizat, verde si original. Mi-au placut arborii artificiali denumiti “Super Trees” – practic sunt formati dintr-un schelet pe care sunt diferite plante cataratoare care creaza impresia unui copac imens. Zilele acestea sunt diferite spectacole in zona, este amenajat un parc de distractii, iar in Gradini am admirat un spectacol de lumini fascinant. Love it!

Prima zi a fost de acomodare, leneveala si plimbare pe jos. A doua zi am plecat in alergare spre Gradina Botanica, un must see cu intrare gratuita, care este de fapt un parc imens cu alei super ingrijite, un lac plin de pesti si chiar serpi de apa. Va rog sa nu aveti ca reper Gradina Botanica din Bucuresti pentru ca aceasta este doar o gluma proasta (scuzati sinceritatea 😀 ). Am facut un tur in alergare, apoi ne-am relaxat in superba Gradina de Orhidee care se afla tot aici, dar pentru acces se plateste intrare. Orhideea este floarea nationala in Singapore si am intalnit-o ca aranjament in multe locuri, magazine, restaurante, aeroport, etc.

Se apropie ora pranzului, asa ca incepem sa cautam un restaurant bun. Ne-am decis sa mancam ceva thailandez azi, asa ca am gasit pe Trip Advisor un restaurant interesant chiar in zona. Am comandat celebra supa thailandeza Tom Yum si noodels cu legume si caju. Ambele au fost demential de gustoase si aveau sa ne convinga sa mai venim inca de doua ori in acest restaurant!

Un alt obiectiv turistic pe care l-am bifat a fost Gradina Zoologica, este cea mai mare din Asia. Este localizata spre periferia orasului, intr-o zona foarte verde. A fost dragut, dar nu as pune-o chiar in topul obiectivelor turistice din Singapore. Un lucru interesant este faptul ca poti face Night Safari, adica te poti plimba printre animalele salbatice si noaptea, la un cost al biletului mai mic.
Am petrecut o zi pe insula Sentosa, se ajunge mergand pe un pod de 500m sau cu funicularul. Aici se afla Acvariul S.E.A. Aquarium, care in 2012 era cel mai mare din lume, Universal Studios, un parc imens de aventuri cu tiroliana ce trece pe deasupra oceanului, multe restaurante, hoteluri, etc, totul facut in scop turistic.

Eu imbin vacantele cu sportul, asa ca de data asta nu puteam sa nu urmez aceasta regula proprie, asa ca am facut o alergare pana la Singapore Sports Hub – un stadion imens cu o superba pista de alergare de 900m – pe care, e de la sine inteles, am folosit-o la maxim. Intrarea este libera zilnic pana la ora 22.00, exista vestiare si dusuri la care ai acces gratuit si care arata mai bine decat cele de la sala la care merg in Bucuresti 😀

Dupa ce ne-am intors din Bali pentru zborul spre Bucuresti, am mai avut o noapte de cazare rezervata la Marina Bay Sands. Eram super entuziasmata si abia asteptam aceasta ocazie. Hotelul este imens, sunt 3 turnuri de 57 de etaje fiecare, iar ca sa ajungi de la turnul 1 la turnul 3 estimez ca erau cam 300m. Foarte multi turisti, atat cei care doresc sa se cazeze, cat si cei care intra de curiozitate.
Am primit camera la etajul 34, iar liftul de mare viteza ajunge acolo in cam…5 secunde?! Cu mare nerabdare am deschis usa, iar in momentul urmator draperiile asistate electric se deschid usor. As putea spune ca este o camera de hotel perfecta: saltea super confortabila, multe perne moi, super curatenie, baie spatioasa placata cu marmura, un super view, etc etc 😊
Mai are sens sa va spun si despre piscina de la etajul 57?

In dimineata urmatoare am mers sa facem sport in sala de fitness de la etajul 55, cu o privire superba.
Un mod perfect de a incheia vacanta 😊