Aventura “Tour du Mont Blanc” în 5 zile (1)

December 15, 2016

Vacanță în Toscana

Aventura “Tour du Mont Blanc” în 5 zile (2)

Prima parte Tour du Mont Blanc în 5 zile

Ziua 4 Trient – Champex Lac
Distanța: 17 km.
Altitudine maximă: 2040 m. (Collet Portalo)
Diferență de nivel: 929+; 742-

Ziua de azi se anunță relativ ușoară, având în vedere distanța pe care o avem de parcurs și diferența mică de nivel. Suntem deja în Elveția, iar aici munții sunt mai puțin stâncoși, fiind acoperiți de păduri și pășuni, deci o să mergem mare parte din zi pe la umbra copacilor. Ciocolata Milka se face cu laptele produs aici, remember? 😛 Avem o urcare de aproximativ o oră, apoi ne liniștim picioarele pe teren aproape plat. În drumul nostru e plin de tufe de afine și frăguțe, așa că facem un popas și ne punem pe cules. Avem destul timp pentru ziua de azi.

La jumătatea traseului ne oprim la refugiul Alpage de Bovine și luăm ceva bunătăți pentru prânz: yummy!

După încă 2 ore de mers, ieșim din pădure pe un drum forestier care se continuă cu un drum asfaltat ce duce într-o zonă de vis, cu pensiuni și case “ca din poze”, toate într-un stil demn de Alpii elvețieni. În 5 km. ajungem în Champex Lac și primul lucru pe care îl facem e să ne oprim la o băcănie și să luăm ceva de mâncare.

În Elveția e bine să aveți franci elvețieni schimbați, altfel cursul valutar este dezavantajos. La magazine/restaurante se acceptă și euro, dar vor face paritatea 1 franc/1 euro.
Mergem spre hotelul Mont Lac și avem o surpriză foarte plăcută, este un hotel boutique amenajat într-un stil foarte cochet, cu o zonă de SPA de care ne-am bucurat spre seară (i-am dat nota 10 pe Booking). După-amiaza o petrecem admirând Champex Lac chiar din camera hotelului.

Ziua 5 Champex Lac – Courmayeur
Distanță: 20 km cu autobuzul până la Ferret + 30 km. până la Courmayeur
Altitudine maximă: 2537 m. (Grand col Ferret)
Diferență de nivel: 1380+; 1685-

Ei bine, asta este a doua zi în care ne ajutăm de transportul în comun pentru a mai parcurge 30 de km. Ce bine ar fi fost dacă mai aveam o zi la dispozitie…
Așa că am luat autobuzul de la Champex Lac până la Ferret și la ora 9 am intrat pe traseu, ultima parte din Elveția. Peisajul se schimbă puțin, totul este verde intens în jur și după 2 ore de urcare ne iese în cale primul refugiu. Ne oprim câteva minute pentru a admira verdele intens și modul creativ în care este amenajat refugiul (și pentru o Cola rece, recunosc 😛 ). Ne continuăm traseul pe potecă, acompaniați de vacutele care pășteau iarba umezită de roua dimineții.

Peisajul este variat și contrastant, într-o parte sunt creste acoperite de zăpadă, de cealaltă parte sunt versanți acoperiți de pajiști verzi. După o urcare susținută ajungem în cel mai înalt punct al zilei, Grand Col Ferret (2537 m.), un punct de odihnă pentru toți călătorii asemenea nouă.

Și, așa cum este de așteptat, după urcare urmează o coborâre lungă de aprox. 7 km. până la baza muntelui. Aici suntem puțin derutați pentru că nu mai găsim marcajul traseului. Mai avem în jur de 12 km. până la punctul final, Courmayeur. Am întrebat în jurul nostru despre traseu și am fost direcționați greșit, dar ne-am dat seama de asta abia după ce parcursesem 5 km. 🙁 Așa că ne-am oprit pentru o înghețată la Chalet Mont Dolent și am decis să continuăm pe acest traseu.

Drumul pe care suntem duce tot către Courmayeur, dar este un drum de mașini, ceea ce nu îl face atât de spectaculos. În câteva momente începe să bată vântul și apar primii stropi de ploaie, iar norii sunt tot mai negri pe cer. Mă uit spre versantul pe care ar fi trebuit să fim noi și situația nu pare prea roz acolo, așa că mă bucur totuși că avem unde ne adăposti. Ajungem în Courmayeur și ne îndreptăm spre hotelul pe care l-am rezervat. Trecem prin centrul vechi al orașului, o zonă pietonală plină de magazine cu articole sportive, majoritatea branduri premium, și restaurante italienești.
Ziua și Turul Mont Blanc se termină cu o masă cu prosciutto, carciofi, și risotto.
În final pot să concluzionez că am avut parte de un super traseu, am văzut locuri minunate și m-aș întoarce aici cu prima ocazie, poate pentru a face turul în sens invers și în totalitate pe jos. Recomand cu tot sufletul această minunată experiență! Dar vă sfătuiesc în același timp să organzizati traseul în funcție de pregătirea voastră fizică și de timpul/bugetul pe care îl aveți la dispoziție. Lumea asta e mare și trebuie descoperită. 🙂

Alte informații utile:

– Am avut un rucsac de 28L, în mare parte plin cu haine: 2 perechi pantaloni lungi, o pereche pantaloni scurți, 2 tricouri, o bluză cu mânecă lungă, un polar cu glugă, geacă subțire, șosete, lenjerie, pelerină de ploaie, folie de supraviețuire;
– Ce n-am avut și mi-a lipsit cu desăvârșire: cremă de protecție solară cu minim SPF 30; Șapca/ceva de pus pe cap;
– Alte lucruri din rucsac: pastille antiinflamatoare, Ketospray, pastile efervescente Mg+Ca, briceag, lanternă frontală, șervețele uscate+umede;
– Am avut o singură pereche de încălțări – Karrimor Trail Run 2 – care s-au comportat de excepție în cei 115 km, fără bătături, bășici, unghii înnegrite sau alte consecințe. I-am preferat în fața Salomon-ilor.
– Am păstrat în rucsac puțin spațiu pentru mâncarea pe care aveam să o consum la prânz + câteva rontaieli + apă. Dimineața și seara am mancat acolo unde ne-am cazat.
– Nu e nevoie să cărați prea multă apă pe traseu, întrucât sunt foarte multe izvoare. La fiecare oră veți găsi un izvor. În orașele de pe traseu sunt chiar izvoare amenajate și ești încurajat să consumi apa respectivă.
– Perioada ideală pentru a parcurge TMB: Iulie-30 August
– Total km. parcurși: 111. Diferență totală de nivel: 10840 m.

2 comments

1. Multumesc mult!
      Asta a fost prima vacanță în care am folosit noul aparat foto mirrorless – Sony A6000, cu obiectivul de kit (16-50mm).
      Mă declar foarte mulțumită de el 🙂